tisdag 1 april 2008

TO BE OR NOT TO BE

TO BE OR NOT TO BE...
Där börjar min resa! Att vara eller inte vara.... sann mot sig själv.

TO BE BEE OR NOT TO BE...
Om min resa med att ta mig själv och mitt inre på allvar tidigare varit lite knackig och haft dålig fart på en liten snirklig dammig gråskalig grusväg, så var det nu dags för en stor fet autostrada längs palmbeströdda soldränkta Miami beach, där jag nu med ett stadigt tag om ratten glider omkring i qruiser fart, med funderingar om :

WHAT TO BE...
När jag tänker efter har jag faktiskt passerat den hållplatsen med frågor av vad jag är, anar att det lilla biet jag antagit bott i mig varit ett surrealistiskt antagande som ett rättfärdigande av de livsval jag gjort, nej det som finns där inne tycks vara en lite nedtryckt tillplattad brud..ja lite utbankad..... platt..... nästan flat.....flata.
Mitt huvudbry just idag är snarare:

HOW TO BE (TRULY ME).
Men en knapp i kavajen är redan uppknäppt där jag kör och det är faktiskt lite väl varmt idag!!!

-"Bruden med huden då", undrar du kanske... -"Vart tog hon vägen?"
Henne var jag tvungen att släppa av vid förra hållplatsen där hon behöver hänga en stund för att avgöra om hon skall fortsätta den här qruisingen eller inte...
Men hon var ett fantastiskt resesällskap och vårt äventyr av det slag som inte låter sig beskrivas!!!!!!
Så nu sitter jag ensam i min pärla, men jag kör nercabbat, vinden leker i mitt hår, de vackra brudarna åker rollerblades på strandpromenaden och ler förföriskt mot mig. Alla med löftet att om jag bara vågar stanna så skall de visa mig mer längs denna nya väg, inviga mig i fler hemligheter om livet och mig själv - NOT!
Men jag tar ett nytt hårdare tag om ratten, fäster blicken mot horisonten och låter min sandal ge kommandot att koppla på turbon.
Och tanken går tillbaka till bruden med huden... på hur det var när hon lite nervöst för första ggr klev in och satte sig i sätet bredvid mig.

2 kommentarer:

Vardagsanalys sa...

Vilken spännande blogg det här var. Jag länkar, hoppas det är ok, hojta annars.

Allt gott!
V

Angelica Gute sa...

Hej!
Tack för din reflektion!!!!
Underbart om du länkar vidare... Är just lite osäker på hur man får ut sin blogg... Så fanns du där med en kommentar - schyst!!! =)
Tack för dina ordval - de inspirerar!!!

Mvh P.